سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تحقیق بررسی شبکه های توزیع برق در 65 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی مهندسی برق
بازدید ها 10
فرمت فایل docx
حجم فایل 1099 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 65
تحقیق  بررسی شبکه های توزیع برق

فروشنده فایل

کد کاربری 8
کاربر

تحقیق  بررسی شبکه های توزیع برق در 65 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

بررسی شبکه های توزیع

مقدمه:

انجام هر کار یا فعالیتی مستلزم صرف مقداری انرژی است . انرژی شیمیایی ، انرژی حرارتی ، انرژی مکانیکی ، و انرژی الکتریکی برخی از انواع مهم انرژی می باشند. انرژی الکتریکی به علت سهولت تولید و انتقال و توزیع و به علت تبدیل به انواع دیگر انرژی امروزه در جهان کاربرد بسیار وسیعی دارد. نمونه ای از کاربردهای گوناگون آن عبارتند از:

الف) استفاده از انرژی الکتریکی به منظور تامین روشنایی

انرژی الکتریکی در تامین روشنایی خانه ها، مغازه ها، کارخانجات ، ادارات و بیمارستانها و غیره کاربرد دارد. به علت وسیعی این مورد استفاده و گوناگونی آن امروزه در مهندسی برق شاخه ای موسوم به مهندسی روشنائی به آن اختصاص یافته است.

ب) انرژی الکتریکی به منظور تولید حرارت

نمونه هائی از کاربرد انرژی الکتریکی به منظور تولید حرارت در اطوی برقی، فرهای آشپزخانه، آب گرم کن ، انواع دستگاه خشک کن و غیره می باشد.

پ) انرژی الکتریکی به منظور تأمین قدرت

این کاربرد بخش بسیار گسترده و وسیعی را در صنعت بخود اختصاص می دهد که به عنوان نمونه هائی از این کاربرد را می توان در کارخانجات ، صنـایع، ‌اتـوبـوسهای بـرقی، ماشین های لباسشوئی، جارو برقی و غیره نام برد.

با توجه به موارد مذکور در می یابیم که انرژی الکتریکی در میان انواع دیگر انرژیها دارای اهمیت زیاد و جایگاه ویژه ای می باشد.

کلیات

در این فصل بخش های اساسی یک سیستم قدرت الکتریکی ،اهمیت سیستم های توزیع انرژی انرژی الکتریکی، اهم وظایف شرکت های توزیع و شبکه های الکتریکی از دیدگاههای مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.

 1ـ بخش های اساسی یک سیستم قدرت الکتریکی

هر سیستم قدرت الکتریکی از سه بخش اساسی ، تولید و انتقال و توزیع به شرح زیر تشکیل می شود:

الف) مراکز تولید یا نیروگاه ها : این مراکز انرژی الکتریکی را تولید می کنند.

ب) سیستم های انتقال انرژی الکتریکی: برای انتقال انرژی الکتریکی تولیدی که اغلب در فواصل دور از مراکز مصرف قرار دارند و همچنین انتقال قدرت های بزرگ به مراکز مصرف از سیستم های انتقال استفاده می شود. در حال حاضر در کشور ما ، ولتـاژ انتقال 132kv و 230kv و400kv می باشد.

پ) سیستم های توزیع انرژی الکتریکی : این سیستم ها انرژی الکتریکی مورد نیاز مشترکین خانگی ، تجاری و برخی از صنایع کوچک را با ولتاژ اولیه توزیع20 کیلو ولت و یا 30 کیلو ولت (در مناطقی از ایران مانند منطقه خوزستان) و یا ولتاژ ثانویه توزیع 220 ولت یک فاز و 380 ولت سه فاز تامین می کنند.

 2ـ اهمیت سیستم های توزیع در صنعت برق

اگر کل سرمایه گذاری در صنعت برق را در 100% فرض کنیم سهم سرمایه گذاری در هر یک از بخش های تولید ، انتقال و توزیع حدوداً به شرح زیر است:

الف) سرمایه گذاری در بخش تولید حدوداً40%

ب) سرمایه گذاری در بخش انتقال حدوداً20%

ج) سرمایه گذاری در بخش توزیع حدوداً40%

بنابر این ملاحظه می شود که قسمت عمده سرمایه گذاری در صنعت برق هر کشور به بخش های تولید و توزیع اختصاص دارد. از اینرو می توان گفت که سیستم توزیع جایگاه ویژه ای را در صنعت برق هر کشور دارا می باشند و بدین جهت است که ضرورت دارد برنامه ریزی و طراحی این سیستم ها به طور بهینه و اقتصادی انجام پذیرد تا برگشت سرمایه دچار مشکل نگردد.

 3ـ اهم وظایف شرکت های توزیع برق

اهم وظایف شرکت های توزیع برق عبارتند از:

  • ارائه خدمات با کیفیت قابل قبول یعنی تامین ولتاژ ثابت و فرکانس ثابت جهت مصرف کننده.
  • برای اینکه ولتاژ قابل قبول در دو سر مصرف کننده تامین شود افت ولتاژ مجاز نبایستی در قسمتهای مختلف شبکه توزیع از درصد معینی تجاوز کند
  • تداوم سرویس

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 پایان...   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ