سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
دانلود پرسشنامه استاندارد شایستگی اجتماعی (کوهن و رسمن، 1972)، در قالب word و در 4 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 17 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 4
پرسشنامه شایستگی اجتماعی (کوهن و رسمن، 1972)

فروشنده فایل

کد کاربری 1045
کاربر

دانلود پرسشنامه استاندارد شایستگی اجتماعی (کوهن و رسمن، 1972)، در قالب word  و در 4 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…


توضیح :


مقیاس شایستگی اجتماعی توسط کوهن و رسمن (1972) به دو صورت فرم 73 گزینه ­ای و 64 گزینه ­ای ساخته شد و توسط موراج (1985) به منظور استفاده دانش آموزان دبستانی هنجاریابی شد و گویه ­های آن به 44 سوال کاهش یافت. مقیاس شایستگی اجتماعی سطح کارکردهای هیجانی – اجتماعی کودک را در مدرسه بررسی می­ کند که معلم با توجه به تعامل کودک با همسالان و بزرگسالان و چگونگی استفاده کودک از محیط کلاسی برای یادگیری، آن را تکمیل می­ کند. این مقیاس دو خرده مقیاس را در بر می ­گیرد که شامل: همکاری – تسلیم در مقابل خشم – مخالفت و تمایل – مشارکت در مقابل سردی – کناره گیری می­ باشد.


ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :


تعداد گویه ها :                            44 

تعداد مولفه :                              2 مولفه (همکاری – تسلیم در مقابل خشم – مخالفت و تمایل – مشارکت در مقابل سردی – کناره گیری)

روایی و پایایی :                          دارد

نحوه نمره گذاری :                      دارد

منبع :                                        دارد

نوع فایل :                                  word و قابل ویرایش

تعداد صفحات :                            4


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

تحقیق تاثیر اشتغال زنان بر رضایت همسرانشان از زندگی در 14 صفحه word
دسته بندی روانشناسی
بازدید ها 0
فرمت فایل pptx
حجم فایل 26 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
پاورپوینت تاثیر اشتغال زنان بر رضایت همسرانشان از زندگی

فروشنده فایل

کد کاربری 26
کاربر

تحقیق تاثیر اشتغال زنان بر رضایت همسرانشان از زندگی در 14 صفحه word


پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر اشتغال زنان بر رضایت همسرانشان از زندگی مشترک صورت گرفته است.چهارچوب نظری پژوهش بر اساس نظریات دوگانگی.

همراه با منابع


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

دانلود مقاله انواع سقف‌ها در 20 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی مقاله
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 123 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
مقاله بررسی انواع سقف‌ ها

فروشنده فایل

کد کاربری 9206
کاربر

دانلود مقاله انواع سقف‌ها در 20 صفحه ورد قابل ویرایش


سقفها

سقفها به قسمتی از ساختمان اطلاق می شود که برای پوشش و تقسیم طبقات ساختمان از هم ساخته می شود و در صورتیکه حد فاصل بین ساختمان و هوا باشد آنرا بام نامند.

سقفها را بطور کلی به سه دسته بشرح زیر تقسیم می کنند.

1) سقفهای مستوی یا مسطح .

2) سقفهای شیب دار.

3) سقفهای کاذب.

 سقفهای مسطح یا مستوی

این سقفها را بر حسب نوع مصالح مصرفی بشرح زیر تقسیم می نمایند.

الف) سقفهای مستوی چوبی

ب) سقفهای مستوی آجری

ج)سقفها مستوی بتنی

الف) سقفهای مستوی چوبی

سقفهای مسطح چوبی را بیشتر در ساختمانهای چوبی یا توده ای که نیروها بوسیله دیوارها به پی و زمین منتقل می شوندو همچنین در نقاطی که چوب ارزان و فراوان است ساخته می شود.

پس از ساختن دیوارها که غالبا از آجر یا سنگ و گاهی از خشت خام است ،سقف را به کمک تیرهای چوبی گرد که دو سر آنها به فواصل معین بر روی دیوار قرار گرفته و روی آنها تخته کوبی می کنند ، می سازند.

نوع بهتر سقفهای فوق به این ترتیب است که پس از تیر ریزی روی آنها را با تخته های نسبتا منظم و درز بندی شده پوشانده و سپس یک لایه حصیر یا نی بافته شده روی آنها می کشند و سپس کف سازی می کنند .

گاهی اگر تخته های پوشش قطور و نسبتا طولانی باشند و دقت کافی در نصب آنها بعمل آمده باشد همان را بعنوان سقف و کف استفاده می کنند.

سقفهای مستوی آجری

ساده ترین سقفهای مستوی آجری سقف ضربی معمولی است که به کمک تیرآهن پوشش که بر حسب دهانه و بارهای وارده و هم چنین فاصله آنها از یکدیگر محاسبه می شوند روی دیوارهای طرفین و یا به تیرآهنهای قویتر، که پل نامیده می شوند ، اتصال و نصب میکنند. سپس بین انها را با طاق های ضربی آجری می پوشانند. فاصله تیرآهن ها را بین 80 تا 120 سانتیمتر میگیرند(معمولا یک متر )

در ساختن سقفهای فولادی آجری نکات زیر را باید در نظر گرفت:

1)ضد زنگ نمودن تیرآهن های پوششی

2) قرار دادن زیر سری برای تیرآهن ها

3)نصب میل مهار

4) آماده کردن سقف برای کف سازی

5) نصب توری فلزی


سقفهای آجری مستوی توخالی با تیرآهن

گاهی بجای طاق ضربی معمولی از بلوکهای آجری توخالی که به اشکال مختلف ساخته می شوند، استفاده می کنند و به کمک آجرهای تو خالی فاصله بین تیرآهنها را پوشش می نمایند.

اگر تیرآهن های سقف کوچک و بین نمره های 12 تا 16 باشد از آجرهای مخصوص که در لبه های بالهای تیرآهنها قرار می گیرند استفاده می کنند. آجرهای مجوف را طوری می سازند که اطراف بال تیرآهنها را در زیر سقف بپوشانند. تا اندود سقف روی یک جنس قرار گرفته و از ترکها مویی ناشی از غیر هم جنس بودن سقف جلوگیری شود. این گونه سقفها علاوه بر سبکی زیاد و سرعت عمل فوق العاده ساخت ، در مقابل انتقال صوت و حرارت به مراتب مقاوم تر از سقفهای آجری توپر معمولی می باشند و بعلاوه میتوان روی آنها را بلافاصله کف سازی کرد.

سقفهای آجری بدون کمک تیرآهن (سقفهای سفالی )

1)سقفهای سفالی بدون تیرچه های پیش ساخته شده.

این سقفها را به کمک بلوکهای آجری توخالی نسبتا بزرگ و با استفاده از میلگرد و بتن می سازند. اگر سقف مستقیما روی دیوار آجری حمال قرار گیرد بتن ریزی را طوری انجام می دهند که روی دیوار شنازی  ادامه داشته باشند.

2)سقفهای سفالی با تیرچه های پیش ساخته

 

تیرچه های پیش ساخته ممکن است بصورت تمام فولادی ، تمام بتن مسلح (پیش تنیده و یا ساده ) و یا قالبهای سفالی ساخته شوند.

تیرچه های تمام فولادی از قطعات نبشی ، تسمه و یا ورق خم شده نهیه می شوند. تیرچه های فنری راکه معمولا از ورق خم شده تهیه می کنند از دو قسمت فوقانی و تحتانی تشکیل می گردد. اتصال دو قسمت فوقانی و تحتانی با تسمه و یا از خم کردن تیرچه های تمام بتن مسلح را ممکن است ساده و یا بصورت پیش فشرده تهیه کنند. تیرچه های تمام بتن مسلح ساده از تن و میلگرد می سازند. این تیرچه ها از میلگرد خرپایی شکل، و یا در پاره ای موارد از ورق فلزی ، که در بالا و قسمت تحتانی محکم شده است ساخته میشوند.

تیرچه های تمام بتن مسلح پیش فشرده را معمولا از میلگردهای مخصوص با مقاومت زیاد ( در حدود 17500 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع ) که در قسمت تحتانی تیرچه قرار داده و می تنند ساخته می شوند. هدف اصلی از پیش فشرده کردن ازدیاد مقاومت کششی بتن و در نتیجه تقلیل ابعاد تیرچه ها و کاهش هزینه است.

تیرچه های با فالبهای سفالی ، که معمولترین نوع از انواع تیرچه های پیش ساخته در ایران است را از بتن و میلگردهایی، که معمولا آجدارند، و یا استفاده از قالبهای سفالی می سازند.

3)استقرار تیرچه ها در محل و نصب بلوکها

پس از انجام زیر سازی و قالبهای لازم تیرچه های حمل شده به کارگاه را بر حسب مورد با دست، قرقره و یا بالابرهای مکانیکی بر روی کار حمل کرده و در محل خود قرار می دهند. تنظیم فاصله تیرچه ها از هم معمولا به کمک  بلوک صورت میگیرد. از جوش سر میلگردهای تیرچه ها به تیرآهن های سقف بایر خودداری نمود.

4)تعبین کلاف بتنی

اگر دهانه تیرچه ا چهار متر کمتر باشد احتیاجی به تعبیه کلاف بتنی نیست ولی دهانه های بیش از چهار متر نیاز به کلاف بتنی دارند. برای دهان های بیش از 6 متر دو کلاف عرضی با تقسیمات مساوی نسبت به دهانه باد در نظر گرفته شود. آرماتورهای داخل کلاف بتنی باید حتی المقدور در ناحیه کششی سعنی روی تیرچه ها قرار داد و آنها را به میلگردهای خارجی تیرچه ها وصل نمود.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

دانلود مقاله آنیتا گونزالز و حکایت‌های ناگفته از سال‌های آخر زندگی Jelly Rpll Morton در 17 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی مقاله
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 29 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
مقاله آنیتا گونزالز و حکایت‌های ناگفته از سال‌های آخر زندگی Jelly Rpll Morton

فروشنده فایل

کد کاربری 9206
کاربر

دانلود مقاله آنیتا گونزالز و حکایت‌های ناگفته از سال‌های آخر زندگی Jelly Rpll Morton  در 17 صفحه ورد قابل ویرایش


بخشی از متن :


جزئیات زیر که بصورت خط برجسته نشان داده شده است در گواهی فوت شماره‌ی 9682 در مرکز کالیفرنیا درج شده است.

این جزئیات واقعیات برهنه‌ای (آشکاری) را از زندگی … Ferdinand Morton که به نام delly Roll بیشتر شناخته شده است بیان می‌کند. او یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌هایی است که تاریخ موسیقی آمریکا از او یاد می‌کند.

در واقع جزئیات درج شده در گواهی فوت او بیانگر هیچ یک از آخرین دست‌آوردهای او که به فرهنگ ملی ما پیش‌کش شده است، از قبیل صدها قطعه‌ی تصنیفی او، سبک پیانو نوازی که او پیش‌گام آن بوده است و حتی دلایلی که او را در نزد موزیسین‌های برجسته محبوب کرده است،‌ نمی‌باشد.

حتی این گواهی فوت اطلاعات نادرستی از بیوگرافی او بیان می‌کند. در واقع تاریخ تولد حقیقی Morton 20 اکتبر 1890 بوده و نام حقیقی پدرش Edward. J Lamothe بوده و در واقع Edward Morton پدر خوانده‌ی او محسوب می‌شده.

آخرین نام درج شده در گواهی فوت به شخص خاصی نسبت داده نمی‌شود اما در واقع Anita Gonzales الهام‌دهنده‌ی حداقل 2 مورد از ساخته‌های Morton بوده است. معدن شیرین (Sweet Anita mine) Anita

تانگوی مشکل Morton به نام Mama, Nita

آنیتا خواهر یکی از نوازندگان پیش‌گام که هم پیانیست، کلارنیست و درامیست بوده، به نام Oliver- Dink- Johnson نسبت داده می‌شود. او از زنان زیبای کریولیه بود که ارتباط او با Morten به سال‌ها قبل (احتمالاً به ابتدای قرن 20)- قبل از ترک مورتون از New orleans برمی‌گردد. آنیتا نیز نقش تأثیرگذاری را در زندگی Morton jazz در کالیفرنیا بعد از جنگ جهانی اول بازی کرد البته آنیتا تنها براساس شواهد مدت اندکی را در آخرین روزهای زندگی Morton با او به سر برده و جزو آخرین افرادی بود که Morton را زنده دیده بود. البته آنیتا در تاریخ به عنوان همسر او معرفی می‌شود اما در حقیقت هیچ‌گاه مدرک ثبت شده‌ای بر این موضوع صحت نمی‌گذارد.

اکثر طرفداران جاز با داستان پیروزی Morton در این سبک آشنایند.

او شهرت و ثروت خود را از رهبری در گروه مشهور Red Hot peppers که در واقع مهیج‌ترین گروه موسیقی در تاریخ موسیقی new orleans بوده مدیون است. Morton هیچ‌گاه شخص شکسته نفسی نبود، او با 1000 دلار در کیف پوش و در هر جیبش مقداری الماس مغرورانه و مدعی این بود که سبک جاز ساخته اوست که این ادعا عادلانه صحیح است. کارت ویزیت او همواره معرفی‌گر او به این گونه بود:

که مبدع سبک‌های جاز و استومپ- Jelly Roll Morton هنرمند شماره‌ی یک در ضبط‌های ویکتور، نویسنده‌ی عالیترین ملودی‌های دنیا.

در طی سال 1920 Morton توانست به موفقیت‌های بی‌وقفه‌ای دست پیدا کند اما این موفقیت‌ها در زمان‌هایی همانطور که با سرعت حاصل می‌شدند با سرعت نیز به شکست منجر می‌شدند در سال 1930 دوران جاز تقریباً به دوران نهایی و انتهایی خود نزدیک می‌شد. ویکتور دیگر قرارداد ضبط Morton را تمدید نکرد و برای اجراهای گروه Red hot peppers هم‌دیگر بلیط‌های آن چنانی رزرو و نمی‌شد در آن زمان بود که این دوران به طور کامل پایان یافت و مکتب جاز کاملاً بسته شد. جاز نوازان بسیاری برای بر سر مقدار دلارهای موجود که مصادف با سقوط جدی اقتصادی آمریکا (Depresion) بود رقابت و مبارزه‌ی شدیدی با یکدیگر می‌نمودند. این وضعیت به جایی رسید که Morton با آخرین الماس نیم قراتی خود که در یکی از دندان‌های جلویی‌اش کار گذاشته بود تنها ماند.

در آن سال او مجبور شد تا تحقیر پیانو نوازی در یکی از شرکت‌های ضبط نامطرح و محقر به نام wingy manone را تحمل کند. از کارهای این دوران او تک‌نوازی پیانو روی قطعه شعر never had no loving که مورد مقبول واقع نشده بود. شرکت wingy در مطرح کردن نام morton، به همانگونه‌ای که خرسندانه نام‌های آرتی شاو، بودی فری‌من و جان کیربی را مطرح می‌نمود، کوتاهی می‌کرد.

شرکت کلمبیا زیرکانه ضبط‌های او را تا 20 سال بعد زمانی که این رکوردها به عنوان ادیسیون مخصوص برای کولکسیونرها در نظر گرفته شدند پذیرا نبود. حال مکتب swing craze بود که به دوران طلایی مورتون فصل پایانی و مؤخره اضافه می‌نمود.

نام مورتون کوچک و ریز زیر نوشته‌های قطعات روی میلیون‌ها رکورد (صفحه) نوشته می‌شد. اما عموم مردم به اعتبارات آهنگساز توجهی نمی‌نمودند. مورتون هیچ‌گاه جبران حقیقی برای عمده‌فروشی آهنگ‌هایش را، بعلت بی‌توافقی بین او و انتشاراتش و محدودیت‌های ضبطی که برای او توسط سازمان ASCAP ایجاد شده بود، کسب نکرد.

مورتون می‌دانست که او بوده که در ایجاد «گروه بزرگ صدا» کمک نموده ولی هیچ‌گاه به چنین اعتباری دست پیدا نکرد. ناامیدانه و تلخ‌وار حتی با کاهش شرایط سلامتی‌اش او موفق شد که در سال 1938 به مدت اندکی دوباره به سطح بیاید و توانست برای برخی از مریدان وفادارش در مسافرخانه‌ای به نام Jungle که کلوب شلوغی بود بر بالای یک رستوران همبرگ‌فروشی در واشنگتون نوازندگی نماید.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

پکیج جامع آموزش های قبل از کنکور در 96 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی مقاله
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 182 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 96
پکیج جامع آموزش های قبل از کنکور

فروشنده فایل

کد کاربری 1046
کاربر

پکیج جامع آموزش های قبل از کنکور در 96 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


قسمت اول:

 مقدمات کار قبل از گام نهادن در مسیر آمادگی برای کنکور


ارکان موفقیت در کنکور

پیش از شروع کار، باید تمام فاکتورهای زیر را در خود ایجاد و تقویت کنید. سپس آنها را تبدیل به یک شعار همیشگی و ملکه ذهن خود کنید.

  1. داشتن انگیزه : بی شک این عامل مهمترین فاکتوری است که میتواند داوطلب را در تمام سختی ها و فراز و نشیب ها یاری کند و به او قدرت مبارزه تا پایان مسیر ماراتون کنکور را بدهد. بسیاری از داوطلبان در میانه راه دچار سستی و بی انگیزگی میشوند و یا ذهن آنها درگیر بایدها و نبایدهای زیادی میشود. داشتن یک انگیزه قوی جهت گام برداشتن استوار در مسیر کنکور و بخشیدن قدرت مبارزه با تمام مشکلات آن به داوطلب امری ضروری است.

از راههای موثر انگیزه دادن به خود میتوان به در نظر گرفتن اهداف کوتاه مدت ( مثلا افزایش ساعات مطالعه) و درآوردن آن به شکل یک عادت پس از اجرایی شدن، اندازه گیری دستاوردهای کسب شده و استفاده از جملات امیدبخش اشاره کرد.

  1. داشتن هدف:گام بعدی در دستیابی به یک مقصود شناخت دقیق و کامل‌ِ آن است. زیرا پس از آنکه انسان کمبود و خلأ چیزی را در خود احساس ‌کند برای رفع آن تلاش می‌کند. اما تنها این کافی نیست بلکه او نیازمند دورنمایی است که تا انتها او را در یک مسیر به حرکت وادارد و از انحراف او به اطراف جلوگیری کند و آن چیزی جز تعیین «هدف» و شناخت کامل و دقیق آن نیست. در تعیین هدف نکات زیر باید مورد توجه واقع شود:

الف) هدف باید متعالی و ارزشمند باشد. و این تعالی برای هر شخصی تعریف خاص خودش را دارد

ب) هدف باید واضح و مشخص باشد و داوطلب کاملاً به آن آگاهی و اعتقاد داشته باشد. بسیاری از داوطلبان شرکت کننده در کنکور از اهداف واقعی خود بی‌خبرند. وقتی از آنها پرسیده می‌شود «هدف شما از مطالعه و تحمل سختی‌های شرکت در کنکور چیست؟» از «علاقه»، «استعداد»، «درآمد» و امثال اینها صحبت می‌کنند اما پس از چند لحظه اعتراف می کنند که علاقه‌ای به رشتة مد نظر خود ندارند یا برای کسب درآمد نیازی به تحصیل احساس نمی‌کنند و استعدادی هم در میان نیست. مشخص نبودن هدف یکی از مهمترین عوامل عدم موفقیت داوطلبان است.

ج) هدف باید ثابت باشد. معمولاً تغییر هدف آثار سوء و جبران ناپذیری را بر جای می‌گذارد. در نظر بگیرید داوطلبی برای قبولی در رشته پزشکی شروع به مطالعه می‌کند و طبق عادت نادرست، وقت خودرا تماماً مصروف یادگیری دروس اختصاصی می‌کند اما پس از مدتی بنا به دلایلی تصمیم به شرکت در آزمون زبان انگلیسی می گیرد و در مدت کوتاه باقیمانده تا کنکور مجبور است دروس عمومی را که مدت مدیدی از آنها غافل بوده است مطالعه کند. تأثیر ناخوشایند تغییر هدف در چنین مواردی آشکار است.

د) هدف باید واحد باشد. در نظر داشتن چند هدف آن هم اهدافی که همسو نیستند (مثلاً انتخاب رشته‌هایی که در یک زیر گروه نیستند) موجب تحمیل تکالیفی بیش از حد توان بر داوطلب می‌شود.

3. داشتن برنامه مناسب : این عامل نیز از جمله ارکان اصلی موفقیت در کنکور است. یک برنامه مناسب باید دارای حجم متعادل باشد و در فواصل منظم دارای دوره هایی برای مرور آنچه تا به حال خوانده شده است باشد.



4. داشتن روش مطالعه اصولی

روش مطالعه PQRST

  1. پیش مطالعه Preview← مرور اجمالی اسکلت کلی مطلب
  2. طرح سوال Question← تبدیل عناوین اصلی به سوال

III.  مطالعه Read← مطالعه دقیق تر و پیدا کردن پاسخ سوالات مرحله قبل. در جریان مطالعه حتما باید خلاصه نویسی، حاشیه نویسی، نکته برداری و برجسته سازی داشته باشیم. اما این کار را نباید در اولین تایم مطالعاتی انجام دهیم. چرا که به کل مطلب اشراف نداریم و در مرتبه اول همه مطالب برای ما مهم جلوه میکنند. پس باید در هنگام مرور این موارد انجام شوند و در روزهای قبل از آزمون، آزمونهای مروری، ایام عید و دوران جمع بندی خرداد از آنها استفاده شود. در خلاصه نویسی از علائم اختصار و نمودارهای درختی زیاد استفاده کنید.

IV.  تلقین و تکرار Self-Recitation← پس از اتمام هر مبحث آن را از حفظ و به زبان خودتان برای خودتان بیان کنید. بهتر است این کار با صدای بلند انجام شود.

  1. آزمون Test← جهت تثبیت و شناسایی نقاط قوت و ضعف. این مرحله نباید بلافاصله پس از مطالعه انجام شود.

*نکته* در هنگام تست زنی حتما تعدادی تست را مارک دار کنید تا برای مرور به سراغ آنها بروید. تست مارک دار الزاما تست نکته دار یا سخت نیست. تست مارک دار تستی است که با پاسخ دادن به آن کل مبحث مربوط به آن مرور میشود.

5. بهداشت روان : داوطلبین باید در کنار تلاش سخت برای کنکور حتما در برنامه خود ساعات کافی برای خواب ( 8 ساعت در 24 ساعت)، تفریح و شادی داشته باشند. کنترل استرس کنکور نیز از موارد  بسیار مهم این بحث میباشد.

6. استفاده از تجربیات خود و افراد موفق در کنکور و به کار گیری دائم آنها در عملکرد خویش

7. مدیریت زمان و اولیت بندی کارها

از نظر مدیریت زمان کارها به چند دسته تقسیم می شوند:
1- کارهای مهم و فوری: این کارها خود به خود انجام می گیرد.
2- کارهای مهم و غیر فوری: این دسته کارهایی هستند که افراد موفق و ناموفق را از هم جدا می کنند و معمولا افراد ناموفق آن را به تعویق می اندازند.
3- کارهای فوری و غیر مهم: این کارها در جهت اهداف انسان نیستند اما انجام می شود.
4- کارهای کم اهمیت و غیر ضروری: بعضی افراد به خاطر ناتوانی در انجام کارهای مهم و فوری ( گاهی برای تفنن و گاهی برای فرار از تمرکز حواس ) خود را به این کارها سرگرم می کنند.

موفقیت در مدیریت صحیح زمان وابسته به انتخاب بین کارهای مهم و غیر مهم است، پس برای موفقیت تحصیلی:
1- از کارهای غیر مهم صرف نظر کنید
2- کارها را اولویت بندی کنید.
3- راهزنان وقت را بشناسید.
4- راههای ایجاد وقت را یاد بگیرید.

راهزنان وقت:
1- صحبتهای کم اهمیت
2- میهمانان ناخوانده
3- مطالعه مطالب کم اهمیت و غیرضروری
4- روشهای غیر صحیح و عادات نادرست مطالعه
5- تلفنهای مزاحم و غیر ضروری
6- نداشتن انضباط کاری
7- سستی و بی ارادگی در تصمیم گیری
8- دوباره کاری
9- ناتوانی " نه " گفتن به خواسته‌های نابجا
10 - نداشتن تمرکز حواس
11- عادت امروز و فردا کردن
12- ترس از شکست

راههای ایجاد وقت:
1- زنده کردن وقت مرده ( مثل زمانهایی که در انتظار هستیم، زمانی که در اتوبوس می گذرد و ... )
2- انجام کارها به طور همزمان
3- تنظیم کردن وقت خواب
4- کنترل بیشتر روی وقت تفریح
5- نه گفتن به درخواست‌های غیر مهم
6- عقب انداختن کارهای غیر مهم

همیشه این سه اولویت را در نظر داشته باشید:

اولویت اول ← مسائل دینی و معنوی

اولویت دوم ← حفظ سلامتی

الویت سوم ← کنکور و مسائل درسی

اولیت چهارم ← سایر موارد


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ